پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

صفحه کاربران ویژه - خروج
مرتب سازی بر اساس
 
امام حسین(علیه اسلام)
سومین امام معصوم در سوم یا چهارم شعبان سال چهارم هجرى در شهر مدینه دیده به جهان گشود. او دومین ثمره پیوند فرخنده على(علیه السلام) و حضرت فاطمه دختر پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) بود. حسین بن على در دوران عمر خود به شجاعت و ازادگى و ایستادگى در برابر ظلم و ستم شهرت داشت.
5517 تعداد بازدیدکنندگان: 1393/08/20 تاریخ انتشار:
سالروز تخریب بقیع
حدود 80 سال پیش و در هشتم شوال وهابیت نادان و تکفیری قبور ایمه بقیع علیهم السلام را ویران و با خاک یکسان کردند. هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دارند. هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.
6730 تعداد بازدیدکنندگان: 1394/04/31 تاریخ انتشار:
اربعین حسینی(علیه السلام)
اینک جاى آن دارد که حال و هواى گروهى که پس از چهل روز بار دیگر به کربلا آمده اند را مجسم کنیم. اینان به مکانى قدم گذاشته اند که با خاطرات تلخ و کوهى از اندوه و غم آنجا را ترک گفتند. جایى که چهل روز پیش پرپر شدن عزیزان خود را مشاهده کردند و با چشمان خود غربت پدران و برادران و عموها و عموزادگان خود را دیدند.
5263 تعداد بازدیدکنندگان: 1394/09/09 تاریخ انتشار:
حجر بن عدی رحمه الله علیه
حجر بن عدى از بزرگان صحابى رسول خدا بود. دانشمندان شیعه و سنى تعبیرات بلندى در عظمت او نقل کرده اند. درباره او نوشته اند وى هر چند از نظر سن و سال از دیگر صحابه رسول خداصلى الله علیه والهکوچک تر بود ولى از نظر عظمت از بزرگان صحابه بود. حاکم نیشابورى در مستدرک از او با عنوان راهب اصحاب محمد یاد کرده است و ابن اثیر در اسدالغابه و ابن حجر عسقلانى در الاصابه از او به عنوان حجر الخیر یاد کرده اند. درباره او امده است که وى مردى عابد بود همیشه با وضو بود و هر گاه وضو مى گرفت نماز مى خواند. ابن عبدالبر در استیعاب و ابن اثیر در اسدالغابه وى را مستجاب الدعوه دانسته اند.
3464 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/02/15 تاریخ انتشار:
ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)
از مجموع روايات صحيح به دست مي آيد که ولادت حضرت فاطمه(س) روز جمعه 20 جمادي الثاني سال پنجم بعثت بوده. سن ایشان هنگام ازدواج 9 سال و پايان عمر شريفش جمادي الثاني سال 11 تقريبا در 18 سالگی است. بنابر این با توجه به روايات، اين قول که ولادت آن بانوى بزرگوار قبل از بعثت‏ بوده، باطل و بدون دليل است.
5389 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/02/16 تاریخ انتشار:
اعتکاف
مرحوم علامه طباطبایى در تفسیر المیزان مى فرماید: عکوف و اعتکاف به معناى ملازم شدن است. و اعتکاف در جایى عبارت است از ماندن در آن به طورى که از آن خارج نشود. و اعتکاف عبادت مخصوصى است که از جمله احکام آن ماندن در مسجد و بیرون نیامدن از آن مگر از روى احتیاج و روزه گرفتن مى باشد.
5705 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/02/16 تاریخ انتشار:
مرحوم کلینی رحمه الله علیه
ابو جعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی م 329 ق یکی از بزرگترین و مهمترین محدثان و دانشمندان شیعه می باشد که نویسنده کتاب کافی نخستین کتاب از کتب اربعه حدیثی و فقهی شیعه است. او در دوران غیبت صغری امام عصر ارواحنا فداه در روستای کلین که امروز از توابع حسن اباد شهر ری است به دنیا امد.
3129 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/02/18 تاریخ انتشار:
انتخابات
انتخابات باید پرشور و دشمن شکن و در عین حال سالم صادقانه و توام با صداقت و راستی باشد کاندیداهای محترم وعده دروغ ندهند دیگران را تخریب نکنند و مردم را نسبت به اینده کشور مایوس و بدبین نکنند.
2627 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/03/06 تاریخ انتشار:
خدیجه کبری سلام الله علیها
برترین همسر پیامبرصلی الله علیه و اله خدیجه کبرى مادر حضرت زهراسلام الله علیها می باشد چرا که حضرت خدیجه نخستین زنى بود که به پیامبرصلی الله علیه و اله ایمان اورد و نماز خواند و در اسلام از راویان اخبار و احادیث وحى و نبوت بود خدیجه بهترین انیس پیغمبرصلى الله علیه و اله و قویترین مددکار روز سختى بود او در شداید و دشواریهاى اسلام موجب تسلى خاطر پیغمبر گردید و از بذل مال خود دریغ نمى‏ داشت و با ان قدرت مالى و شهرت مقامى که داشت با زجر و تهدید و تبعید اطرافیان نسبت به شوهر ساخت و لذا رسول خدا بسیار او را دوست مى ‏داشت. خدیجه با این صفات عالى در اسمان ستاره درخشانى شد و چشم همه زنان به وجود او روشن بود و به اعتراف تمام فرق اسلامى یک رکن پیشرفت اسلام بر دوش خدیجه قرارداشت و به همین جهت به حق لقب ام المومنین به خود گرفت.
3499 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/04/27 تاریخ انتشار:
عید سعید فطر
عید در لغت از ماده عود به معنى بازگشت است و لذا به روزهایى که مشکلاتى از قوم و جمعیتى بر طرف مى شود و بازگشت به پیروزى ها و راحتى هاى نخستین مى کند عید گفته مى شود. و در اعیاد اسلامى به مناسبت این که در پرتو اطاعت یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج صفا و پاکى فطرى نخستین به روح و جان باز مى گردد و الودگى ها که بر خلاف فطرت است از میان مى رود عید گفته شده است.
11661 تعداد بازدیدکنندگان: 1392/05/15 تاریخ انتشار:
تعداد صفحات : 3